[ Pobierz całość w formacie PDF ]

widzenia jednak jesteśmy synami Boga i dzięki duchowej świadomości możemy dostrzec duchowe dobro w każdym. W
życiu duchowym nie ma miejsca na prześladowanie, nienawiść, osąd czy potępienie jakiejkolwiek osoby czy grupy ludzi.
Nie tylko jest nieścisłością, ale i hipokryzją w jednym momencie mówienie o Chrystusie i naszej miłości do Boga, a w
drugim wyrażanie się pogardliwie o bliznim, który może być innej rasy, pochodzenia, narodowości, przekonań
politycznych czy statusu ekonomicznego. f
kto żyje w świadomości pozbawionej osądzania czy potępiania.
Powszechna interpretacja stwierdzenia  Nie oceniaj" oznacza, że nie mamy osądzać zła w nikim. Musimy
posunąć się jednak jeszcze dalej i zobaczyć, że nie mamy prawa osądzać także dobra w nikim. Musimy być ostrożni,
żeby nie nazywać nikogo dobrym, tak samo jak i nie nazywać nikogo złym. Nie powinniśmy charakteryzować
nikogo ani niczego jako złe i, tym samym nie
powinniśmy charakteryzować nikogo ani niczego jako dobre. Mistrz powiedział:  Czemu nazywasz Mnie dobrym? Nikt nie
jest dobry, tylko jeden, to jest Bóg"7. Jest szczytem egoizmu powiedzenie: Jestem dobry; mam zrozumienie; jestem
moralny; jestem chojny; jestem dobroczyńcą". Jeżeli jakiekolwiek cechy dobra znajdują w nas manifestację, nie
nazywajmy siebie dobrymi, ale rozpoznajmy te właściwości jako aktywność Boga.  Synu! Tyś zawsze ze Mną, a
wszystkie dobra Moje twoimi są."8 Dobroć Ojca przejawia się przeze mnie.
Jedną z podstawowych zasad Drogi Nieskończoności jest to, że dobre człowieczeństwo jest niewystarczające by
nam zapewnić wejście do królestwa duchowego ani by zapewnić nam jedność z prawem kosmicznym. Jest niewątpliwie
lepiej być dobrym człowiekiem niż złym, tak jak jest lepiej być zdrowym niż chorym, ale osiągnięcie zdrowia czy bycie
dobrym samo w sobie nie jest życiem duchowym. %7łycie duchowe ma miejsce wtedy, gdy wznieśliśmy się ponad
ludzkie dobro i ludzkie zło i zdajemy sobie sprawę z tego że:  Nie ma dobrych czy złych ludzi. Chrystus jest jedyną
tożsamością". Wtedy patrzymy na świat, nie widząc dobrych mężczyzn i kobiet ani złych mężczyzn i kobiet, ale
rozpoznajemy Chrystusa jedynie jako rzeczywistość bytu.
Jeżeli wiecprzyniesieszdarswój przed ołtarzi tamwspomnisz, że brat twój ma coś przeciw tobie, zostaw tam dar swój
przed ołtarzem, a najpierw idz i pojednaj się z bratem swoim! Potem przyjdz i dar swój ofiaruj !
EWANGELIA WEDAUG ZW MATEUSZA 5:23,24
Jeżeli kogokolwiek potępiamy, widząc drugiego jako istotę , dobrą czy złą, sprawiedliwą czy niesprawiedliwą,
oznacza
7
Ewangelia według św. Marka 10:18 ^ Ewangelia wedhłgśw. Aukasza 15:31
to, że nie pojednaliśmy się z naszym bratem i, tym samym
nie jesteśmy gotowi do modlitwy w komunii zNieskończonym. Jedynie wtedy jesteśmy ponad poziomem
zadufanych faryzeuszy i hipokrytów, gdy nie widzimy dobra i zła, i przestajemy wychwalać naszą dobroć, tak jakby
ktokolwiek z nas był w stanie być dobrym. Dobroć jest właściwością i działalnością jedynie Boga i dlatego jest
uniwersalna.
Nigdy nie przyjmujmy do naszej świadomości istoty ludzkiej, która potrzebowałaby uzdrowienia, zatrudnienia czy
wzbogacenia, bo czyniąc tak stajemy się wrogiem, a nie przyjacielem. Jeżeli istnieje jakikolwiek mężczyzna, kobieta
czy dziecko, którzy wydają nam się kimś chorym, grzeszącym czy umierającym, wstrzymajmy się z modlitwą do
momentu pojednania się z naszym bratem. Pojednaniem tym jest prośba o wybaczenie nam błędu jaki
popełniliśmy osądzając drugiego, bo każdy jest wyrazem Boga. Wszystko jest Bogiem przejawiającym Siebie samego.
Bóg jedynie stanowi wszechświat! Bóg jest życiem, umysłem i Duszą każdej jednostki.
 Nie będziesz mówił przeciw blizniemu swemu świadectwa fałszywego"9 - ma znacznie szersze znaczenie,
niż nierozprzestrzenianie plotek na temat blizniego. Nie wolno nam widzieć blizniego jako istoty ludzkiej. Mówiąc:
 mam dobrego i=4siada" dajemy fałszywe świadectwo przeciwko niemu tak samo, jak byśmy powiedzieli:  mam złego
sąsiada", bo przez taką ocenę uznajemy stan człowieczeństwa jako rzeczywistość, stan, który ukazuje się niekiedy jako
dobro, kiedy indziej jako zło, ale nigdy nie jako duchowość. Dawać fałszywe świadectwo przeciwko blizniemu jest [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •